شبیه‌سازی سیستم‌های قدرت الکتریکی

Model and Simulate Electrical Power Systems

شبیه‌سازی سیستم‌های قدرت الکتریکی

Model and Simulate Electrical Power Systems

آخرین نظرات

آشنایی با تولباکس SimPowerSystems

حسام الدین کرمی | چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷ ق.ظ

با استفاده از این تولباکس در Simulink نرم افزار MATLAB می‌توان سیستم‌های الکتریکی را شبیه‌سازی کرد. البته از SimMechanics هم برای مدل‌سازی کامل سیستم‌های قدرت باید استفاده کرد. سیستم قدرت مجموعه‌ای از مدارات الکتریکی و اجزاء الکترومکانیکی مثل موتورها و ژنزاتورها می‌باشد.

powerlib


در ضمن استفاده از الکترونیک قدرت و مدارهای کنترلی برای افزیش کارایی سیستم امری اجتناب ناپذیر است. SimPowerSystems یک ابزار طراحی مدرن است که به دانشمندان و مهندسان این اجازه را می‌دهد تا سیستم قدرت خود را سریع و راحت طراحی و شبیه‌سازی کنند. SimPowerSystems  این امکان را می‌دهد که به راحتی و تنها با انتخاب‌کردن اجزاء مورد نیاز و انتقال آنها (drag) به صفحه کار سیستم مورد نظر را طراحی کنیم. در این محیط نیاز به کشیدن شماتیک عناصر و یا طراحی آنها نیست. تمام عناصر مورد نیاز در SimPowerSystems Libraries یافت می‌شود. در مواردی که به عنصری با کارایی خاص نیاز داریم میتوانیم تغییراتی در آن اعمال کنیم که این یکی از امتیازات این نرم افزار محسوب می‌شود. توجه کنید که جهت شبیه‌سازی سیستم‌های قدرت از طریق Matlab نرم افزارهای متعدد توسط افراد مختلف ارائه شده است امتیاز ویژه نرم افزار SimPowerSystems آنست که توسط پدید آورندگان Matlab ارائه شده است.

منبع: http://powerlib.blog.ir/


نظرات  (۲)

با تشکر از نویسنده وبلاگ.
پاسخ:
سلام
ممنون
بسیار مختصر و مفید بدون هیچ گزافه گویی
پاسخ:
خواهش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی